LCM definitief naar SOS International

Dinsdag 10 juni 2014
Het Landelijk Centraal Meldpunt ("LCM") van de Stichting IMN komt op 1 april 2015 in handen van SOS International. Dit besluit heeft de Stichting IMN genomen na kennisneming van de resultaten van de door SOS afgelegde praktijktest. SOS heeft een dedicated meldsysteem gebouwd voor het behandelen van LCM-meldingen. Met behulp van dit op maat gemaakte instrument slaagde SOS er in om een vijftigtal testmeldingen vrijwel foutloos af te handelen.

LCM definitief naar SOS International

Bij elke melding werd de juiste berger ingeschakeld en werden de vereiste registraties correct uitgevoerd. Verder functioneerden de koppelingen met het Aanrijdtijdensysteem Incident Management ("AIM") en het Elektronisch Meldsysteem Incident Management ("EMI") probleemloos. Het goede testresultaat geeft de Stichting IMN het vertrouwen dat SOS alles in huis heeft om het LCM op een verantwoorde manier van Allianz Global Assistance over te nemen.

Met de komst van SOS keert een oude bekende terug bij het LCM. Jan van Goor behoorde bij de Verzekeraarshulpdienst ("VHD"), samen met Bauwke Kamphuis en Harry Dekker, tot de grondleggers van het LCM. Hij was tot medio 2009 binnen de VHD verantwoordelijk voor het overleg dat in het verband van het LCM wordt gevoerd met Rijkswaterstaat en politie. Bij SOS is hij lid van het team dat de exploitatie van het LCM op zich zal nemen.