LCM terug bij Allianz Global Assistance

Dinsdag 7 juni 2016
Vanochtend om tien uur is het Landelijk Centraal Meldpunt van de Stichting IMN ("LCM") na een intermezzo van veertien maanden teruggekeerd bij Allianz Global Assistance ("AGA"). De eerste melding was afkomstig van de Verkeerscentrale van Rijkswaterstaat in Helmond en kwam binnen om 10:01 uur. Gevraagd werd om een pechverplaatsing op de westbaan van de A27 boven de Bergsche Maas bij Hank. De opdracht werd uitgevoerd door Van Egeraat Berging in Oosterhout.

LCM terug bij Allianz Global Assistance

Hanneriek Jansen en Mark Peereboom

De Stichting IMN krijgt bij het nieuwe LCM te maken met een vertrouwd team. Externe contacten zullen worden onderhouden door Hanneriek Jansen. De eindverantwoordelijkheid is in handen van Mark Peereboom.

Stichting IMN en LCM zullen in de komende periode werken aan de automatisering van het berichtenverkeer De opdrachtverlening aan bergers op IM-wegen verloopt sinds 1 april via het Elektronisch Meldsysteem Incident Management ("EMI"). Dit jaar zullen ook de meldingen op het onderliggend wegennet naar EMI overgebracht worden. De volgende stap is het automatiseren van het binnenkomende berichtenverkeer van politie, Rijkswaterstaat, ANWB en de andere alarmcentrales.