Bergerview geheel vernieuwd

Maandag 2 mei 2011
Op maandag 23 mei 2011 lanceert Stichting IMN een geheel vernieuwde versie van Bergerview. Bergerview is de applicatie die IM-bergers sinds 1 april 2007 kunnen gebruiken voor het volgen van hun IM-voertuigen en voor het analyseren van het verloop van incidenten. Veel IM-bergers maken intensief gebruik van Bergerview. De Stichting IMN heeft van deze bergers in de afgelopen jaren tal van suggesties ontvangen om de applicatie te verbeteren. In 2010 is besloten om een geheel vernieuwde versie van Bergerview te maken. Dit is gebeurd in nauw overleg met een aantal kritische gebruikers.

De vernieuwde versie zal op maandag 23 mei aanstaande in gebruik worden genomen. Het webadres van Bergerview (bergerview.lcm.nl) zal daarbij niet veranderen. Het is technisch niet mogelijk om de oude en de nieuwe versie naast elkaar in de lucht te houden. Dit betekent dat alle IM-bergers vanaf 23 mei 2011 alleen met de nieuwe versie kunnen werken.

Vandaag publiceert de Stichting IMN een uitgebreide handleiding van de nieuwe Bergerview. Deze laat zien wat de mogelijkheden zijn die de nieuwe Bergerview biedt en hoe het systeem moet worden bediend. Belangstellenden kunnen zich nader laten informeren door zich vóór 9 mei aanstaande telefonisch of per email op te geven bij de Stichting IMN. Zij worden dan uitgenodigd voor het bijwonen van een uitvoerige demonstratie. Daarbij is gelegenheid tot het stellen van vragen en het oefenen met de nieuwe applicatie.