Aboma toegelaten als certificerende instelling voor IM-bergers

Woensdag 18 juni 2014
De Stichting IMN heeft besloten tot toelating van Aboma als certificerende instelling voor bergingsbedrijven. Bergingsbedrijven die willen aantonen dat zij voldoen aan de door de Stichting IMN gestelde kwaliteitseisen, kunnen dit door Aboma laten vaststellen. De toelating treedt met onmiddellijke ingang in werking. Aboma is, naast ViaNorm en SGS, de derde door de Stichting IMN toegelaten partij.

Aboma toegelaten als certificerende instelling voor IM-bergers

Aboma is een bekende marktpartij op het gebied van de keuring van hijswerktuigen, variërend van containerkranen tot de lepelinstallaties in bergingsvoertuigen. Het bedrijf is al jaren actief als keuringsinstelling van bergingsmaterieel. Met de toelating als certificerende instelling komt Aboma in de positie dat zij IM-bergers zowel keuringsdiensten als certificatie aan kan bieden.